Kinder- en jongerenteam

Medisch Thuis beschikt over een divers team van hulpverleners. Zij hebben elk hun expertise, maar vertrekken vanuit de holistische en laagdrempelige visie van Medisch Thuis. Ze werken allemaal heel graag en met veel gedrevenheid met kinderen en jongeren.

Greet Van Nylen, Orthopedagogisch hulpverlener, Traumacounselor: “Ik begeleid zowel pedagogische als emotionele groeiprocessen van kinderen, jongeren en hun netwerk. De ervaring leert mij dat het kind of de jongere met hun gedrag iets duidelijk wil maken wat ze met woorden (nog) niet gezegd krijgen. Samen gaan we op zoek naar wat er onderliggend speelt. Dit alles gebeurt in een omgeving waar veiligheid en vertrouwen centraal staan en waar jij de regie krijgt over je eigen proces. Verbinden is mijn werkwoord doorheen mijn begeleidingen, zowel met de cliënt als het brede netwerk rondom. Ik ervaar een gevoel van dankbaarheid om een tijdje mee te mogen lopen op hun pad en hen te zien (op)groeien tot veerkrachtige volwassenen.”

Bram Vreven, Auticoach en Jongerencoach: “Al heel mijn leven werk ik als trainer, opvoeder en coach met jongeren en jongvolwassenen. Vanaf 15 jaar kan je bij mij terecht voor coaching bij: uit balans zijn, moeilijke fase doormaken, faalangst, onzekerheid, zich anders voelen, het even allemaal niet meer zien zitten,… Vanaf 15 jaar kan je bij mij terecht voor auticoaching: omgaan met verandering, verwerken van prikkels, omgaan met emoties en gevoelens, aanleren van sociale en communicatieve vaardigheden, versterken van praktische vaardigheden. Dit via een actieve vorm van coaching. Afhankelijk van de noden kunnen ouders, scholen of andere partijen betrokken worden om samen langs de jongere/jongvolwassenen te staan.”

Stephanie Boeckx, Kinder- en gezinscoach: "Als Kinder- en gezinscoach bied ik gezinnen een houvast met alle vragen die ze kunnen hebben. Alle leden uit het gezin zijn welkom. Zelf ben ik afgestudeerd als kleuterjuf en bouwde ik al veel ervaring op met kinderen en hun ouders in de klas en buiten de klasmuren. Daarna volgde ik de cursus: kinder- en gezinscoach. Ik word blij wanneer ik met kinderen, jongeren en ouders aan de slag kan gaan. Ik ben ervan overtuigd dat we samen veel kunnen bereiken ook wanneer dit niet meer haalbaar lijkt. Nadat er een hulpvraag is binnengekomen gaan we samen aan de slag. Dit in verschillende vormen: groepscoaching, gezinscoaching, individuele coaching,…. Ik luister écht naar jouw hulpvraag en werk oplossingsgericht. Dit alles doe ik met heel veel liefde, passie en kennis van zaken én op een zeer open, laagdrempelige en speelse manier."

Jeroen Dillen, Klinisch psycholoog en geconventioneerde eerstelijnspsycholoog: "Als eerstelijnspsycholoog bied ik hulp van korte duur aan wie 16 jaar of ouder is. Mijn doel is jou in je kracht zetten en je psychisch welzijn verhogen. We bespreken samen je klachten en vragen. We verhelderen ze. We bekijken wat jij zelf kan doen om je beter te voelen, we zoeken samen hoe je met je klachten kan omgaan. We betrekken mensen die voor jou belangrijk zijn bij de hulpverlening, voor zover jij dat wil. Het kan gaan om familie, vrienden, anderen hulpverleners. Allerlei thema’s kunnen aan bod komen: somberheid, gebrek aan energie, onzekerheid, piekeren, laat zelfbeeld, moeite met relaties, eenzaamheid gevoelens van uitputting, verlieservaringen,…"

Meer info over eerstelijnspsychologische ondersteuning

Manuel Renders, Gamecoach: "Als gamecoach begeleid ik kinderen en jongvolwassenen bij het vinden van een gezonde balans in hun game- en schermtijd. Mijn missie als ervaren gamer, analist, coach en pedagoog is om gamen op een betere manier te integreren in jouw leven en dat van je omgeving. We streven naar een gezonde balans tussen gamen, sociale interacties, werk of school en het bevorderen van zowel fysieke als mentale veerkracht.

Mijn visie is dat we gamen niet volledig moeten stigmatiseren zoals bij andere verslavingen, maar in plaats daarvan streven naar een gezonde persoonlijke balans die voor elk individu anders kan zijn.

We erkennen ook de positieve en educatieve aspecten van gamen die we moeten omarmen, toepassen en benutten in de echte wereld."

Christel Bruyninx, Remedial Teacher: “Werken met kinderen is mijn passie en niets maakt me gelukkiger dan de lach van een kind! Met meer dan 30 jaar werkervaring in het basisonderwijs, waarvan de laatste 15 jaren als zorgcoördinator en zorgleerkracht in een Europese School te Brussel kan ik je kind verschillende tips en tricks meegeven. Ik werk met kleuters: voorbereidend rekenen, lezen en schrijven; taalverrijking en lagere school kinderen geef ik leerbegeleiding: lezen, rekenen, schrijven en leren leren. Mijn specialisatie ligt bij leerstoornissen zoals dyslexie, dyscalculie, ADHD, ASS, … De rijkdom van het werken in een multiculturele en meertalige omgeving heeft een grote meerwaarde gegeven aan mijn kijk op het onderwijs en de begeleiding van kinderen.

Een kind helpen en het weer zien glimlachen… Daarvoor doe je het toch!!

Jennifer Celis, Logopediste: " Als logopediste begeleid ik kinderen met articulatie-, taal- en leerproblemen. Kinderen en volwassenen die stotteren, kunnen ook bij mij terecht.

Ik ben afgestudeerd als Bachelor in de logopedie in 2006 aan de Lessius Hogeschool te Antwerpen. Na mijn opleiding heb ik me nog verder gespecialiseerd door het behalen van postgraduaten in leerstoornissen, autismespectrumstoornissen en stotteren.

Mijn hart ligt bij de begeleiding van kinderen en volwassenen met articulatie-, taal- en leerproblemen en stotteren. Komt er een diagnose van autisme bij, dan neem ik dit graag als extra uitdaging mee in de begeleiding. Multidisciplinair samenwerken (met andere zorgverleners, ouders, school, CLB, …) is voor mij zeer belangrijk."

Eveline Spiessens, Ergotherapeute: “Als ergotherapeut richt ik me op kinderen en jongeren. De leefwereld van kinderen en jongeren bestaat uit: spelen, school lopen, vrije tijd, lichaamsverzorging, deel uitmaken van het gezin enz. Moeilijkheden binnen de dagdagelijkse handelingen kunnen gezien worden in activiteiten zoals moeite met het schrijven, typen, stilzitten, inladen van een boekentas, opruimen, tanden poetsen, (zelfstandig) spelen, een cake bakken, boodschappen doen, ... Kinderen en jongeren met een specifieke diagnose zoals CP, ASS, DCD, ... , maar ook kinderen en jongeren zonder een diagnose kunnen bij mij terecht voor therapeutische ondersteuning binnen het dagdagelijks leven.

De therapie kan zich focussen op: motorische vaardigheden, schoolse vaardigheden (knippen, schrijven, ...), visueel-ruimtelijke vaardigheden (vormen onderscheiden, begrippen voor-achter, puzzelen, ...), sensorische vaardigheden (overprikkeling & onder prikkeling, ...), executieve functies (start-stop, plannen en organiseren, ...) zelfredzaamheid (tanden poetsen, veters strikken, aan-en uitkleden, ...) structuur en visualisaties (stappenplannen, ...), aanreiken van geschikte hulpmiddelen (penverdikking, antislipmateriaal, aangepast bestek, ...)"


Klik op de foto's voor meer informatie en contactgegevens.

  • {{ message }}
  • {{ bookable_message }}
  • {{ event_message }}
keyboard_arrow_up

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x